miercuri, 22 iulie 2009

sete

azi mi sau intamplat doua chestii care miau starnit imaginatia sa scriu despre sete.
primul, defapt, al doilea in ordine cronologica, ma intorceam acasa si mam oprit la magazin sami iau o paine si o punga cu chipsuri. mam decis sami iau si o sticla de vin. iesind din magazin sa rupt punga si a cazut numa sticla de vin, facanduse praf pe asfalt. atunci miam dat seama ce sete imi era de fapt pentru niste vin. am zis ca e tampenie sa dau banii sa ma duc dupa inca o sticla.
asadar, prima sete. setea primordiala. dupa apa, sau in cazul meu, vin. cautam adevarul...

al doilea mi sa intampat pe la vreo 3 si 10, eram la statia de troleu Piata Galati (cel putin cred ca e aia). asteptand mirificul 86 am vazut scris pe un gard de constructii albastiu "Daca nu tie sete sa inveti".
nu am avut o revelatie instant cum vezi in filme. mai degraba o idee post-marinat. asta este problema in lumea noastra de azi. nimanui, sau prea putin din lume, ii mai pasa de invatat. vrem direct diploma, servici, casa, viata fericita. nu mai conteaza ca ajungem prosti, idioti, incapabili sa avansam. avem diplome. si multumita valului cocalarism si pitziponcism, prea multa lume acuma isi castiga existenta prin a poza, a face sex, sau a vorbii tampenii la televizor. trist...
asadar, a doua sete. sete de viata. sete de succes. sete sa faci ceva pe mana ta. acuma ca totul parca e inmanat o vad din ce in ce mai putin, si totusi si din ce in ce mai mult. trebuie numa sa sapi dupa ea. si asta e si mai tampit, pentru ca am ajuns sa ne rusinam uneori cand vorbim si zicem ca "da omule, chiar vreau sa fac ceva". de ce? pentru ca prea mult neam zis unu altuia "dao dracu de treaba, hai sa bem. nu te mai chinui atata ca nu faci nimic oricum".

trist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu