luni, 30 martie 2009

cine stie?

o noua seara, o noua intrebare. nimic nou.

zi de zi suntem confruntati cu oameni. oameni la care tinem, in care ne incredem, care ne stiu, care ii stim. oare?

de multe ori aud sau spun "asta sunt, nu ma voi schimba si nu incerca" sau ceva de genul asta. acum, ca am ceva mai multe riduri pe creier pot spune cat de tampite suna replicile astea obosite. vreau nu vreau, mam schimbat si daca trecutul este vreo indicatie am sa continui sa ma schimb. nu fizic cat mental. cum gandesc, cum ma incred in altii, cum simt.

si la fel de des cat aud de la cineva "nu ma schimb" acea persoana face ceva care imi schimba opinia despre ei pentru totdeauna. e inevitabil. asta ma face sa gandesc, oamenii se schimba fara sa isi dea seama sau doar nu am meritat sa ii cunosc pe deplin, sa cunosc de ce sunt capabili. in general am ajuns la concluzia ca nu voi cunoaste niciodata ce poate face o persoana, ca nu voi cunoaste pe nimeni pe deplin. uneori ma simt inconjurat de ignoranta, intoleranta, ura. e peste tot, in muzica, in stiri, in filme. nu e mult, dar e destul. pentru cei care nu pot face nimic despre aceste lucruri relevanta pare si este minima. dar pot spune cu incredere ca in fiecare om se afla puterea sa schimbe situatia altcuiva. este unul din inevitabilitatile omeniri avand in vedere ca invatam unul de la altul. dar daca invatam unul de la altul exista vreo diferenta inherenta intre noi, daca ne copiem unul pe altul?

intorcanduma la idea de baza, oamenii se schimba pentru asi acomoda preferintele si dorintele sau nimeni nu va cunoaste niciodata pe deplin alta persoana? am vazut lucruri care sa sustina ambele idei dar sustin mai mult ca doar nu ii cunoastem. cred cu putere ca dupa un moment, sau poate o perioada nu ne mai schimbam. da, experienta si evenimentele din viata iti vor mai deschide ochii, te vor face mai intelept, mai umil, vei increde din ce in ce mai putin in omenire (nu am observat ca oamenii sa se increada mai mult dealungu timpului) dar la baza vei ramane tot tu. greselile, alegerile tale vor fi similare. altii sar putea sa nu isi dea seama dar tu iti vei da seama. vei descoperi un tipar in actiunile si gandurile tale.

si la urma urmei, cum se face ca inca sunt surprins de o actiune a cuiva pe care credeam ca cunosteam pe deplin?
...cine stie?

4 comentarii:

  1. dar tu te cunosti pe tine?
    (eu iti zic sincer ca eu nu)

    RăspundețiȘtergere
  2. nu te poti cunoaste niciodata pe tine...(este unul dintre cele mai grele lucruri posibile) dar poti sa cunosti altii oameni mai bine decat ei insusi...

    o carte este citita de un alt om..nu se citeste singura

    (arianu de peaci:)) )

    RăspundețiȘtergere
  3. si totusi acest lucru mi se pare cel mai trist...faptul ca nu poti sa cunosti niciodata o persoana total...sa stii totul despre ea...pt ca atat timp cat nu stii ce gandeste nu o poti cunoaste...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ain't karma a bitch? We know A. is.

    :>

    RăspundețiȘtergere